Lasten kouluaineiden helmiä<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />


Perhe: Meidän perheeseen kuuluu kolme jäsentä: isä, äiti ja minä.
Minä olen nuorin.

 

*

 

Biologia: Ihminen on joko poika tai tyttö. Pojat ovat kamalan
hankalia. Ne haluavat aina kaiken paitsi saippuaa. Minun isäni on niin
kiltti, että luulen hänen olleen pienenä tyttö.

 

*


Yleistä: Sain syntymäpäivälahjaksi mekon. Se on vaikea pukea päälle,koska
siinä on napit takana ja minä itse olen edessä.

 

*

 

Ammatinvalinta: Kun tulen isoksi, haluan mennä naimisiin. Jos kukaan ei
huoli minua, alan opettajaksi.

 

*


Perhe: Minun vanhempani ovat puoliksi miespuolisia ja puoliksi naispuolisia.

 

*

 

Maantieto: Venäjä on kaksi kertaa niin iso kuin koko maailma.

 

*

 

Yleistieto: Nuoriso on ja tulee aina olemaan Suomen tulevaisuus. Näin
sanoivat jo muinaiset Kreikkalaiset.

 

*

 

Taide: Se taiteilija osasi maalata aivan aidon näköisiä alastomia
ihmisiä, ja niin kaikki näkivät, miltä alastomat näyttävät, kun kukaan ei ollut koskaan nähnyt.

 

*

 

Historia: Aineen otsikko oli "Kuvaile historiallista henkilöä, joka
on puhutellut sinua, ja kerro miksi." Oppilas kirjoitti: "Ainut
historiallinen henkilö, joka on koskaan puhutellut minua, on eräs
kansanedustaja. Hän puhutteli minua Korkeasaaren lautalla ja tarjosi
minulle
limpparia. Mutta en tiedä, miksi hän puhutteli minua."

 

*

 

Biologia: Kana on yleisin munaeläimemme.

 

*


Maantieto: Lapinkota on muuten samanlainen kuin juhannuskokko, paitsi siinä on ovi.

 

*


Biologia: Kukat tarvitsevat vettä, kuten me tarvitsemme ruokaa ja karkkia.

 

*

 

Biologia: Kun näemme esineen, valo menee silmän läpi aivoihin, jossa vallitsee suuri pimeys.

 

*


Kielioppi: "Hän juo" on futuurissa "hän on juovuksissa".

 

228464.jpg

 

*

 

Biologia: Leijonat on vaarallisia eläimiä. Joskus ne syövät jopa ihmisiä. Ne tunnistaa mm. siitä, että niiden ympärillä on savanni.

 

228460.jpg

 

*

 

Perhe: Meidän isä sanoo osaavansa tehdä mitä tahansa. Yleensä hän vie roskat ulos.

 

*

 

Yleistä: Syntyessään hän oli ihan yksin. Isä oli kuollut ja äiti asui
toisella paikkakunnalla.

 

*

 

Perhe: Meidän perheessä on 14 lasta. Isä osaa tehdä myös putkimiehen ja
vähän kirvesmiehenkin töitä.

 

*

 

Media: Joskus ihmiset inhoavat TV:tä niin paljon, että istuvat vain ja
mulkoilevat sitä kaikki illat.

 

*

 

Biologia: Joutsenella on pitkä kaula siksi, ettei se hukkuisi kun vesi nousee.

 

*


Maantieto: Pituuspiireistä ja leveyspiireistä on se hyöty, että kun joku on
hukkumaisillaan, hän voi niiden avulla kertoa sijaintinsa, jolloin hänet on
helpompi löytää.

 

228465.jpg

 

*

Maantieto: Merestä on paljon hyötyä. Jos sitä ei olisi, niin miten
päästäisiin esimerkiksi kaikkiin saariston saariin?

 

*

 

Historia: Suunnilleen niihin aikoihin kuningas tuli hulluksi ja synnytti
pojan.

 

*

 

Biologia: Sienet kasvavat kosteissa paikoissa ja siksi ne näyttävät sateenvarjoilta.

 

Neuvoja lasten suusta

 

228470.jpg

 

- älä koskaan jätä koiraa vartioimaan ruokaasi

 

228466.jpg

 


- kun isäsi on vihainen ja kysyy: "Näytänkö minä tyhmältä?", älä vastaa.


- koiranpennun henki haisee aina pahalta, vaikka sille syöttäisi koko pastilliaskin.

 

228467.jpg


- älä pidä koskaan pölyhuiskaa ja kissaa samaan aikaan sylissä.


- ei kannata yrittää piilottaa parsakaalia maitolasiin.


-älä käytä punaraidallisia alushousuja valkoisten shortsien alla


- jos haluat saada kissanpennun, aloita pyytämällä ponia.


- tussia ei kannata käyttää huulipunana.


- älä ärsytä siskoasi, jos hänellä on pesäpallomaila kädessä.


- jos saat kokeista huonon numeron, näytä se äidille kun hän on puhelimessa.


- kissaa ei kannata yrittää kastaa.

 

228468.jpg


- älä sano äidillesi, ettei hänen diettinsä tehoa.


- kun äitisi on äkäinen isällesi, älä anna hänen harjata hiuksiasi.


- kissoja ei kannata imuroida. Ei edes vaikka ne olisivat tosi likaisia.


- jotta saisi rakkauden kestämään, on oltava hyvä suutelija. Silloin vaimosi voi unohtaa, ettet vie koskaan roskia ulos.


- rakastuneet ihmiset pitävät toisiaan kädestä, etteivät niiden sormukset putoaisi. Sillä sormukset ovat kallita.


- on mahdollista saada voileipä tarttumaan seinään, mutta silloin on heitettävä tosi lujaa.

 

 

Taksin tilaus

 

"Olin joskus taksikeskuksessa tilausvälittäjänä. Siellä niitä kukkasia oli jos jonkinlaisia. Tässä parhaiten mieleenjääneet:" (M=minä A=asiakas)

 

1. V***n lehmä (Asiakas on parikymppinen kundi)
M: "Lähitaksi hyvää iltaa."
A: "Mä tarttisin taksin."
M: "Mikä on osoitteenne?"
A: "No mä oon täällä Nurmijärvellä."
M: "Saanko osoitteen?"
A: "V*****ko mä tiedän mitään osoitetta!"
M: "Missäpäin Nurmijärveä olet? Kirkonkylällä? Klaukkalassa?"
A: "Emmätiiä. Nurmijärveä tää on."
M: "Oletko jonkun luona kylässä vai jossain ulkona?"
A: "No ulkona"
M: "Onko siellä mitään kadunviittaa tai taloja tai vaikka jotain kauppaa tai ravintolaa?"
A: "No ei oo"
M: "minä en kyllä valitettavasti voi näillä tiedoilla lähettää taksia, pitäisi saada jokin osoite."
A: "No v***u kun mä en tiedä mitään osoitetta!"
M: "Voisitko yrittää selvittää osoitteen, en valitettavasti voi lähettää taksia ilman sitä?"
(Asiakas peittää kädellä kännykän luuria ja sanoo kaverilleen)
A: "Voi v***u! Voiksa kuvitella! Tää v***n lehmä ei lähetä mulle taksia koska mä en tiedä missä mä oon!

 

*

 

2. Täällä on vaan yksi kauppa (Keski-ikäinen mies)
M: "Lähitaksi hyvää päivää"
A: "Laitatko mulle taksin tänne Espooseen"
M: "Minnepäin Espoota?"
A: "No mä oon tässä kaupan edessä, ei täällä oo ku yks kauppa."

 

*

 

3. Sataako huomenna? (Vanhempi herra)
M: "Lähitaksi hyvää iltaa"
A: "Tilaisin taksin aamuksi"
M: "Mihin aikaan olisi lähtö?"
A: "Sataako huomenna?"
M: "Nyt en valitettavasti ole säätiedoitusta kuullut, en osaa sanoa."
A: "No, mikäli huomenna sataa, haluan taksin klo 6:55. Mikäli ei sada, taksin tulisi olla täällä klo 7:05.
M: "Valitettavasti tähän ohjelmaan pitisi saada yksi kellonaika, en voi laittaa tähän vaihtoehtoja."
A: "Neiti on palveluammatissa. Näpyttele nyt vaan sinne tietokoneelle niinkuin sanoin!"
M: "Valitettavasti tämä tietokone ei tiedä sataako, ja tähän tarvitsee nyt laittaa jokin kellonaika, jotta kone osaa lähettää tilauksen oikeaan aikaan kuljettajalle. Laitetaanko klo 6:55 vai klo 7:05?"
A: (huutaa): "Neiti on nyt vaan hyvä ja näpyttelee sinne koneelle niinkuin sanoin. jos sataa, haluan auton klo 6:55, mutta mikäli ei sada, en tarvitse sitä ennenkuin klo 7:05!!"

 

*

 

4. V******o se sulle kuuluu missä mä taksiani odotan (keski-ikäinen mies)
M: "Lähitaksi hyvää päivää"
A: "Saisinko taksin tänne Se-ja-se-katu 2 (kerrostaloaluetta, missä on paljon taloja ja useita parkkipaikkoja)"
M: "Onko rappukirjainta?"
A: "On, mutta ei sillä ole väliä"
M: "Odotatteko taksia siis parkkipaikalla? Vai kadulla?"
A: "No v******o se sulle kuuluu missä mä taksiani odotan!"
M: Eihän se mulle kuulukaan... Olisihan se vaan kuljettajan hyvä tietää, mistä se asiakas pitäisi noukkia kyytiin, kun kyseinen alue todella on varsin sokkeloinen...

 

*

 

5. Saanko taksin lentokentälle (tätä tapahtui alvariinsa)
M: "Lähitaksi"
A: "Saisinko taksin lentokentälle?"
M: "Emme valitettavasti voi ottaa tilauksia lentokentälle, siellä on taksitolppa sekä kotimaan että ulkomaanterminaalin edessä."
A: "Siis mitä! Ette voi ottaa tilausta vastaan! Mitä pelleilyä tämä on?"
M: "Niin. Valitettavasti lentokentällä on sellainen käytäntö, että taksit täytyy jonottaa terminaalin edestä tolpalta. En voi ottaa sinne yksittäisiä tilauksia vastaan. Voin kyllä ilmoittaa että siellä on autoille tarvetta."
A: "Tämä on hävytöntä! Törkeää! Millä minä nyt sitten pääsen täältä Kauniaisista/ Espoosta/ mistävaan sinne kentälle?
M: "Niin, siis haluatte taksin kotiosoitteeseenne, mistä menette lentokentälle?"
A: "No niinhän minä sanoinkin. Haluan taksin lentokentälle."

 

 

Pelejä

 

Aivan ihana kalapeli. Olet kala. Syö pienempiäsi mutta varo isokokoisempia. http://www.riemurasia.net/peliapaja/play.php?id=32

 

Feeding frenzy 2 (lataa tunnin ilmainen kokeiluversio, saman tyyppinen peli kuin edellinen mutta hienompi) http://www.feedingfrenzy-2.com/

 

A Koopa’s revenge (Mario-peli) http://www.addictinggames.com/akoopasrevenge.html

 

Gold miner http://www.pelinet.fi/games/Gold-Miner  

Kuntavisa http://www.kunnat.net/k_perussivu.asp?path=1;29;341;69188

228469.jpg