Somalin kirje<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

RAKAS VELINI,

Nyt päättänyt minä kirjoittaa kotiin minun suku. Minä ollut monta vuotta Suomessa nyt. Minä voin hyvä. Oikein hyvä. Se on nyt kaksi vuotta kun kirjoittanut viimeksi. Ei hyvä. Kuinka iso on meidän perhe nyt. Kun minä matkustanut kotoa meitä 89 yhteen laskettu. Teitä paljon enemmän nyt. Luulen minä. Minä hankkinut oma perhe. Suomalainen tyttö. Hän olla hyvä. Oikein hyvä. Hän saada lapsi ja minä saada raha Suomen valtio. Hän saada taas lapsi ja minä saada taas rahaa Suomen valtio.

Sitten minä väsyä. Minun lääkäri sano minulle. Ei niin paljon työtä. Minä toimessa nyt Sairasvakuutuskassa. Hyvin hyvä firma. Haarakonttoria yli koko Suomi. Ei paljon työt, vaan saada rahaa. Joskus minä työssä toinen suomalainen firma, Sosiaalitoimisto, iso firma, konttoria joka puolella Suomi. Helppo työ, vain saada raha. Suomi kanssa hyvä, mutta vähän tyhmä. Ei saada pitää vuohi ja kana asunnossa, se olla tyhmä mitä. Suomi miehet kummallisia. Ne vain teke työ aina. Minä ei ymmärtää. Suomi mies ei sanoa mitä jos minä käydä tervehtiä hänen vaimo. Hän sanoa demokratia. Hän ei tulla hulluksi. Hän vain tulla hulluksi, jos vuohi tai kana asunnossa. Hän ei olla viisas. Vain nuori suomimies pystytukka ei pidä minä katsomassa hänen tyttö, sanoa minä raiska tyttö, riehuu kovasti. Sillon tule poliisi korjaa pois nuori rähinämies. Suomi turvallinen maa. Oikein hyvä.

Minulla hyvin hieno asunto. Me vain ulkomaalainen, joilla olla hieno asunto. Ne on kallis. Suomi mies ei ansaita niin paljon raha kuin me. Hänellä vain paljon työ. Koko päivän hän ansaita hyvin vähän rahaa, joka menee valtiolle, joka antaa raha minun firma. Se olla hyvin hyvä. Jos ei pidä tapetti väri tai keittiö kaappi, vain sutata tapetti ja potkia mäskä koko kaapit. Kaupunki lähettä mies laittama uusi hieno. Turku kaupunki hyvä. Saada palkinto pakolainen hoitamisesta. Ei turha. Paljon antelias.

Minun mieli koko meidän suku tulla Suomi. Te vain homma lento lippu kaikille. Te kätke liput. Sosiaalitoimisto maksaa teille kun te tule. Suomi kylmä mut lämmin vaatteet. Valtio anta pakolainen lapset Luhta haalarit. Luhta hyvä merkki. Oikein hyvä. Suomilainen ei varaa ostaa Luhta haalari. Ainoa valkoinen kun varaa pitää Luhta vaate nimi Don Johnson, mutta hänkin ulkomaalainen.

Meillä aikuisilla myös tyylikkäät vaatteet. Pitää olla tyylikkäät kun istua paljon kahviloissa. On hyvä me istuu kahviloissa kun suomalaiset ei ehdi. Oikein hyvä. On ajateltu hyvin ulkomaalainen Turussa, kun laitettu lasikatot talojen ylle. Ei meille koskaan kylmä katukahvilassa vai.

Ne rakentaa uusi taloja täällä joki ranta. Se tulee paljon kalliiksi niin me voida saada se koko perheelle. Jos vain me asua siino voi pitää vuohia ja kanoja parvekkeella. Se olla hyvä mitä. Mikään suomilainen perhe ei varaa asua siinä, niin me saada se. Minä aamulla puhua minun firman kanssa tästä. Minä toivoo te kaikki tulla. Te nyt varmaan 125 perheessä nytte. Niin te olla kaikki Tervetulla Suomi Turkuun.

Veljesi Ibrahim

 

*

 

Kirje leiriltä


Rakkaat isä ja äiti, partionjohtajamme käski kirjoittaa vanhemmille siltä varalta, että näitte uutisissa jutun tulvasta ja olette huolissanne. Meillä on kaikki OK! Vain yksi teltta ja kaksi makuupussia huuhtoutui tulvassa. Onneksi meistä ei kukaan hukkunut, koska olimme juuri silloin vuorella etsimässä Samia.


Ai niin, ole kiltti ja soita Samin äidille ja kerro, että Sami on ihan kunnossa. Sami ei itse pysty kirjoittamaan sen kipsin takia. Minä pääsin pelastajien mukaan jeepin kyytiin. Se oli kivaa. Emme olisi koskaan löytäneet Samia sieltä pimeästä metsästä ilman sitä salamointia. Partionjohtaja Ville oli Samille vihainen siitä, että hän oli lähtenyt yksinään metsään samoilemaan eikä ollut kertonut kenellekään. Sami sanoi, että kertoi, mutta se oli tulipalon aikaan, että ehkä Ville ei kuullut.

Tiesitkö, että jos tuleen heittää bensakanisterin se räjähtää? Märät puut eivät palaneet, mutta yksi teltta paloi, ja myös joitain meidän vaatteitamme. Jari näyttää hassulta kunnes sen tukka kasvaa takaisin. Tulemme kotiin lauantaina jos partionjohtaja Ville saa auton korjattua. Se kolari ei oikeasti ollut Villen syytä. Jarrut toimivat ihan hyvin silloin kun lähdettiin. Partionjohtaja Ville sanoi, että niin vanhassa
autossa on aina jotain vikaa, siksi siihen ei kai saanut Kaskoakaan. Meidän mielestämme se auto on tosi makea. Ville ei välitä vaikka se likaantuisi ja joskus kun on oikein kuuma me saamme istua puskureilla. Auto on melko kuuma kun 10 ihmistä istuu sisällä. Saimme istua vuorotellen peräkärryssä kunnes liikkuvan poliisinmiehet pysäyttivät meidät ja kielsivät sen. Partionjohtaja Ville on tosi mukava
mies. Älä huolehdi, hän on ihan hyvä kuski. Itse asiassa hän opettaa Teuvoa ajamaan vuoristoteillä missä ei ole juurikaan liikennettä. Siellä näkyy vain tukkirekkoja.


Tänä aamuna me pojat olimme sukeltelemassa kiviltä ja uimassa järvessä. Oli hassua kun Ville joutui vahtimaan meitä, koska meillä ei ollut uimahousuja (ne paloivat teltoissa). Partionjohtaja Ville ei päästänyt minua järveen, koska en osaa uida ja Samia pelotti, että hän ei pysy pinnalla kipsinsä kanssa. Niinpä me saimme mennä kanootilla melomaan järvelle. Se oli hienoa, kanootista näki järven pohjalla tulvassa irronneita puita. Partionjohtaja Ville ei ole sellainen juntti kun muut. Se ei edes suuttunut kun unohdimme pelastusliivit. Villellä menee paljon aikaa auton korjaamiseen, niin, että me yritämme häiritä häntä niin vähän kuin mahdollista.


Hei arvaa mitä? Saimme kaikki ensiapupassit. Kun Teemu sukelsi järveen ja sai haavan käteensä me saimme kaikki nähdä kuinka kiristysside toimii. Valto ja minä oksensimme, mutta partionjohtaja Ville sanoi, että se johtui varmaan ruokamyrkytyksestä kun se kana oli seisonut pöydällä jo jonkun aikaa. Hän sanoi, että hekin sairastuivat vankilaruuasta juuri niin. Olipa hyvä, että päästivät sen sieltä pois meidän leirillemme. Hän sanoi, että oppipahan ainakin miten hoitaa hommat paremmin vankilassa. Ai niin, mikä on pedofiili?


Hei, nyt pitää mennä. Menemme kaupunkiin postittamaan kirjeet ja ostamaan luoteja. Älkää olko huolissanne me olemme kunnossa!


Terveisin: Janne
 

PS. Milloin olen saanut jäykkäkouristuspiikin?

 

214278.jpg

 

214281.jpg

 

214282.jpg

 

*

Autoilijoiden kootut selitykset

Seuraavassa tosikertomuksia vakuutusyhtiöiden vahinkoilmoituskaavakkeista, joissa autoilijat ovat pyrkineet lyhimmällä mahdollisella tavalla kertomaan vahingosta. Virheellinen kielenkäyttö ja kirjoitus voi joskus olla hauskaakin.

*       Tullessani kotiin ajoin väärään taloon ja törmäsin puuhun, jota minulla ei ole.
 

*       Luulin, että ikkuna oli alhaalla, mutta huomasin, että se oli ylhäällä, kun pistin pääni sen läpi.

 

*       Kaveri oli joka paikassa kadulla. Minun täytyi kurvata monta kertaa ennen kuin osuin häneen.
 

*    Yrittäessäni tappaa kärpästä, ajoin puhelinpylvääseen.
 

*       Olin ajanut 40 vuotta, kun nukahdin rattiin ja jouduin onnettomuuteen.
 

*     *   *       Kerroin poliisille etten ollut loukkaantunut, mutta kun otin hatun päästäni totesin, että minulla oli kallonmurtuma.

 

*       *       Lensin autostani, kun se jätti tien, myöhemmin minut löysi ojasta pari eksynyttä lehmää.
 

*       Puhelinpylväs lähestyi. Tarkoituksenani oli kurvata kun osuin toiseen autoon.
 

*       Toinen auto törmäsi minun autooni antamatta varoitusta aikomuksistaan.
 

*       Törmäsin pysähtyneeseen kuorma-autoon, joka tuli toisesta suunnasta.
 

*       Kuorma-auto peruutti läpi tuulilasin vaimoni kasvoihin.
 

*       Olin ostanut taimia koko päivän ja olin matkalla kotiin. Tulin risteykseen ja yksi pensas hyppäsi eteen estäen näkökenttäni ja en nähnyt toista autoa.
 

*    *       Näkymätön auto ilmestyi tyhjästä, osui autooni ja katosi.


 

 

 

 214292.jpg

 

Pelejä

 

Ilopilleripeli

http://www.collegemix.com/content.php?q=2&id=17&action=next

 

Paisko joulupukkia

http://www.leech.dk/santatoss.swf

 

214294.jpg

*    *